Corona-update 29 september 2020

29 september 2020 21:00

Aangescherpte maatregelen i.v.m. coronavirus

Corona-update 29 september 2020

Door de toename van het aantal coronabesmettingen heeft de overheid de regels aangescherpt. Dit heeft helaas ook gevolgen voor onze vereniging.
Sinds 29 september 18:00 uur zijn de volgende maatregelen van kracht. Deze maatregelen gelden in ieder geval tot 20 oktober.

• De sportkantine is tijdelijk dicht.
  • Verbod op toeschouwers tijdens de wedstrijden en/of trainingen.
  • Halen en brengen van (jeugd)spelers is toegestaan. De brenger/halers mogen tijdens de trainingen en de wedstrijden niet op of rond de velden blijven.

Hieronder vind je nog een aantal antwoorden op de meest voorkomende vragen:

Mogen ouders naar de wedstrijden van kinderen komen kijken?
Nee. Dat mag vanaf 29 september niet meer. Het doel is om de sportbeoefening zoveel mogelijk door te laten gaan, zonder grote groepen mensen bij elkaar te brengen. Daarom zijn toeschouwers niet meer toegestaan. Dat geldt ook voor ouders die naar hun sportende kind willen kijken.

Mogen sporters die klaar zijn met hun wedstrijd of training blijven kijken naar een andere training of wedstrijd?
Nee. Sporters die klaar zijn met hun eigen wedstrijd of training worden gezien als toeschouwers. Zij dienen de sportaccommodatie na de sportactiviteit zo snel mogelijk te verlaten.

Ik rijd mijn kind naar een UITwedstrijd. Als ik daar blijf tot we weer terugrijden, ben ik dan een toeschouwer?
Nee. Bij UITwedstrijden van jeugdspelers vallen de benodigde chauffeurs onder teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder het verbod voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd.

Ik rijd mijn kind naar een training of THUISwedstrijd. Mag ik blijven kijken?
Nee. Als uw kind sport op de eigen sportaccommodatie, dan vallen chauffeurs niet onder teambegeleiding. Zij worden dan als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken.

Teams reizen vaak met enkele auto's naar wedstrijden. Is dat verstandig?
Het advies is om vanaf 13 jaar een mondkapje te dragen wanneer personen van buiten je huishouden in één vervoersmiddel van of naar een sportactiviteit gaan en/of bij uitwedstrijden.

Daarnaast gelden natuurlijk de basisregels voor iedereen:

• blijf bij klachten thuis en laat je testen;
  • houd 1,5 meter afstand van anderen;
  • was vaak je handen en hoest en nies in je elleboog.

Houd je aan de regels die gelden binnen onze vereniging.

En vooral: blijf gezond!